Styrelsen 2024

Svante Friberg

ebkordforande@gmail.com

Mitt intresse för hundar och hundträning väcktes i mitten på 90-talet då min första hund kom in i mitt liv, Sedan dessa har jag haft ett antal hundar av olika raser, tränat och tävlat i många olika hundsporter. Idag har jag min Malinois Gaist som jag tränar för att tävla i Mondioring. Jag tycker och vill att Enköpings BK ska vara en klubb där alla oavsett hundras och inriktning på träningen ska känna sig välkomna.

Kim Widman
Vice ordförande
ebk.vice@gmail.com

Jag är hästtjej i grunden och kom av en slump in på hundträning. Jag fastnade främst för Rallylydnad och lydnad, men uppskattar alla hundsporter.
Jag är tyvärr hundlös för tillfället, men längtar till dess att livet tillåter en fyrbent igen! Jag vill fortsätta verka för att Enköpings Brukshundklubb ska vara en levande förening som kan erbjuda något för alla, en plats där vi välkomnar alla och uppmuntrar varandra att utvecklas, bygga relationer och ha kul tillsammans med våra hundar.

Helena Lönnholm
Sekreterare
ebksek@gmail.com

Jag har varit medlem i klubben i ungefär 15 år, och jag brinner för tävlingslydnaden!
Jag har just nu en BC som jag tävlar med, och en som är pensionär och som bara tränar för skoj skull.
Jag är även tävlingsledare i lydnad.
Jag vill att klubben ska vara en plats där vi alla kan träffas, umgås och hjälpa varandra.

Maud Johnson
Kassör
ebkkasso@gmail.com

Maud Johnson heter jag,  bor i Grillby och är kassör i EBK.

Medlem sedan 1977 då vår första rottweiler kom in i familjen, denna ras blev oss trogen  under nästan 40 års tid. Nu har vi en bichon havanais som heter Dino.
Det är husse i familjen som stått för det mesta av hunderiet själv har jag mest sysslat med andra saker i klubben som tex kassör, kök och lite figurant.

Elisabet Lekebjer
Ledamot

Ny ledamot i styrelsen från 2024. Jag har alltid haft hund i mitt liv. Just nu har jag två BC:n, Tom 5 år och Grim på väg mot sin ettårsdag.
Jag är rallylydnadsinstruktör, tävlingssekreterare i rallylydnad, ansvarig för rallytävlingar i vårt distrikt, sitter i distriktets tävlingsutskott och är aktivt tävlande i rallylydnad sedan tiden innan rallyn blev en officiell hundsport. Med andra ord, en riktig rallynörd. Jag har även suttit i SBK:s utskottsgrupp prov och tävling för rallylydnad 2018–2022.
Jag vill verka för att klubben ska fortsätta att vara en trevlig och självklar mötesplats för alla hundentusiaster, oavsett vilken gren man är intresserad av eller vilken ambitionsnivå man har.

Kith Hillman

Ulrika Stenholm
Ledamot

Medlem i klubben sedan dryga 20 år tillbaka. Har suttit i klubbens styrelse på flera olika poster tidigare. Har även suttit i styrelsen för rasklubben. Är utbildad instruktör och tävlingsledare. Jag hoppas kunna bidra i styrelsen med min erfarenhet av föreningsarbete. Jag hoppas vår klubb skall fortsätta vara en självklar mötesplats för alla oss som gillar hundar, oavsett inriktning eller ambitionsnivå!

Sofia Westman
Suppleant

Jag började med hundar relativt sent i livet men det blev fort ett brinnande intresse. Just nu har jag en Rottweiler, Kaxtus "Katla" Karamell, på två år. Vi tävlar i bruksspår och lydnadslydnad men tränar även sök och kongsök. Min önskan är att vi ska ha en levande klubb med mycket aktivitet såsom kurser, tävlingar, föreläsningar och framförallt rolig hundträning.

Isabelle Kraft
Suppleant

Jag har gått från hästvärlden till hundvärlden och har nu 2 hundar, Aska en Jack Russel på 6 år som är min första hund och Rocky en Bordercollie som är 3 år. Vi ägnar oss mest åt agility där det är många tävlingar om året och så vallar jag en del med Rocky. Jag vill lära mig om all hundsport och därför ska det bli extra roligt att få vara med i styrelsen och se över de olika verksamheter som finns på Enköpings BK och vill mer än gärna öppna upp för flera! Alla ska känna sig välkomna och så tycker jag det är viktigt att lyssna till medlemmars önskemål.