Vandringspris - Bruks & IPO

Skicka dina tävlingsresultat till tavling@enkopingsbk.se

Årets Brukshund

Tävlan om priserna är endast öppen för medlemmar av Enköpings Brukshundklubb.
Priserna, som skall vara ständigt vandrande, skall tillfalla bästa hund i de respektive grupperna spår, sök, rapport, skydd och patrull som enligt nedanstående poängberäkning uppnått högsta poängsumman i en och samma grupp.
Av hundens tävlingsresultat under året får endast tre resultat räknas.

Godkänd i en klass 3 poäng
Uppflyttad till en högre klass 4 poäng
Certpoäng 4 poäng
Certifikat 5 poäng
Därutöver erhålls följande bonuspoäng:
SM kvalificering 10 poäng
SM placering (1-3) 15 poäng

Priset gäller för en och samma hund och förare.
Har flera hundar uppnått samma poängsumma skall priset tillfalla den hund som uppnått högsta genomsnittliga poängen över de tre räknade tävlingarna.

Årets Bruksresultat

Tävlan om priset är öppen endast för medlem av Enköpings Brukshundklubb som deltager vid officiellt bruksprov i lägre-, högre- eller elitklass i någon av grupperna spår, sök, rapport, skydd eller patrull.

Priset är ständigt vandrande och skall utdelas årligen till den hund som uppnår högsta procentuella poängen vid en tävling
Om flera hundar uppnår samma poäng skall priset tillfalla den hund som har högsta procentuella poängen i specialmomentet.

Årets IPO-hund

Vandringspriset instiftades år 2004 av styrelsen för EBK. Tävlan om priset är öppen endast för EBK’s medlemmar som under kalenderåret tävlat för EBK. Priset ska vara ständigt vandrande eller tillfalla den förare som med tre olika hundar får en inteckning.

Utbildningstecken IPO 1 1 poäng
Utbildningstecken IPO 2 2 poäng
Utbildningstecken IPO 3 3 poäng
Certifikat 4 poäng
SM-deltagande 5 poäng
VM-deltagande 10 poäng

Vid lika poäng tilldelas priset den som har högst poäng i skyddsmomentet, därefter spår och tillsist lydnaden.